loader image
سیــــمرغ‌، نمــــاد امنـــیتــــ و اطمینانــــــ
بسته بندی بار در ارسال هوایی

بسته بندی بار در ارسال هوایی

برای اینکه مرسولات سالم و بدون هیچ گونه آسیبی به مقصد برسند؛ می بایست آن ها در بسته بندی مناسب قرار دهیم. البته بسته بندی بار در ارسال هوایی به خاطر دقت بالاتر نسبت به ارسال های زمینی نیازی به بسته بندی های بسیار محکم و گران نیست و با بسته بندی های ساده تر می توان مرسولات را بدون آسیب به مقصد رساند.

1- انتخاب کارتن و یا بسته مناسب

کارتن های باربری یکی از مواردی است که روی قیمت هزینه های ارسال تاثیر بسیار زیادی می گذارد. معمولا انتخاب نوع کارتن به نوع مرسوله بستگی دارد.

حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید که کارتنی که انتخاب می کنید خیلی بزرگتر نباشد. چرا که باعث می شود محصول یا مرسوله شما داخل بسته تکان خورده و باعث آسیب دیدن آن می شود. یا برای ثابت ماندن مرسوله خود باید در اطراف آن نایلون حباب دار یا اسفنج قرار دهید که این موضوع باعث بالا رفتن هزینه بسته بندی شما می شود.

تا الان به بزرگی کارتن اشاره کردیم ولی کوچک نبودن آن هم مهم است. فرض کنید که می خواهید بسته ای را بفرستد اما به خاطر کوچک بودن کارتن آن مجبور می شوید که حالت اصلی بار خود را تغییر دهید. این کار نیز باعث آسیب دیدن مرسوله شما نیز می شود.

نکاتی که در انتخاب نوع بسته بندی تاثیر گذار است:

  • میزان حساسیت نوع کالا
  • نوع کالای ارسالی (مایعات، شکستنی، برقی بودن یا نبودن آن و…)
  • وزن کالا

2- استفاده از چسب مناسب برای بسته بندی

هنگامی که چیدن مرسوله یا مرسولات شما داخل بسته به اتمام رسید می بایست درب آن را به خوبی ببندید. چراکه ممکن است بسته شما در حین پروسه ارسال باز شود و باعث آسیب دیدن آن ها شود.

معمولا در بسته بندی از چسب های نواری پهن استفاده می شود. البته این چسب ها دارای کیفیت های مختلفی هستند و برخی از آن ها که با قیمت پایین تر عرضه می شوند به خوبی روی برخی از کارتن ها نمی چسبد.

بهترین چسب برای حمل و نقل های پستی و حمل و نقل های هوایی آب چسب است. البته بسیاری ها ترجیح می دهند که از چسب های نواری پهن استفاده کننده اما آب چسب به صرفه ترین چسب است. همچنین قدرت چسبندگی آن بر روی کارتن ها پس از خشک شدن بسیار قوی است.

این چسب ها در حالت خشک و عادی قابلیت چسبندگی ندارند. اما پس از خیس شدن می توان از آن ها استفاده کرد و درب کارتن ها را بست. این چسب پس از خشک شدن دیگر از کارتن جدا نمی شود. البته اگر کارتنی که استفاده می کنید از جنس PVC باشد و یا روکش سلفونی داشته باشد به خوبی روی آن نمی چسبد.

برای استفاده راحت تر از آب چسب هم از دستگاه های مخصوص استفاده می شود. اما بدون دستگاه هم می توان از آن استفاده کرد اما کمی دشوار است.

(تمامی مراحل بسته بندی ارسال های هوایی توسط باربری سیمرغ آبی انجام می گیرد)

3- انواع پاکت در ارسال های هوایی

پاکت های پست زمینی و پیک ها با پاکت ها در ارسال های هوایی تفاوتی ندارد.
از پاکت ها برای ارسال نامه، مدارک و یا هر نوع کاغذ دیگری استفاده می شود. البته از پاکت برای پوشاک و سایر کالاهای سبک نیز استفاده می شود.

انواع پاکت ها:

  • پاکت نامه یا مدارک: این نوع پاکت ها برای ارسال مدارک نامه و هر نوع برگه دیگری استفاده می شود. پاکت ها دارای سایزهای A3,A4 و A5 است.
  • پاکت حبابدار: به علت داشتن نایلون حبابدار باعث ایجاد مقاومت بالاتر برای کالاها می شود. این نوع پاکت در کالاهایی چون جواهرات ، لوح های فشرده و از این قبیل کالاها استفاده می شود.
  • پاکت لمینه مشکی: این نوع پاکت دارای یک جداره مشکی رنگ است که برای وسایلی مورد استفاده قرار می گیرد که نباید در معرض نور و گرما قرار بگیرند.
  • پاکت متالایز نقره ای: این نوع پاکت دارای مقاومت بالایی در برابر پارگی است. اما در برابر ضربه مقاومت چندان بالایی ندارد.

نتیجه گیری کلی

بسته بندی کالاها در ارسال ها فقط برای این است که کالاهای شما سالم به مقصد برسند. سعی کنید بسته بندی مناسبی را برای کالای خود برگزینید.

البته این حساسیت در در ارسال های هوایی بسیار کمتر است. چراکه بسته شما مدت زمان کمتری را در مسیر است و حتی بارگیری و جابه جایی آن ها نیز کمتر اتفاق می افتد. در نهایت در کمتر 24 ساعت و یا نهایت کمتر از 48 ساعت به مقصد می رسد (با توجه به مسافت).

نوشتهٔ بعدی
سریع ترین روش ارسال و پست بین شهری ، بین المللی و درون شهری

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

چهار × 3 =

فهرست